Wednesday 7 March 2012

i'm change

assalamualaikum sahabiah.. 
how are you? hopefully just fine ok? erm, im not going to update a long "panjang lebar" entry.. just a short and simple entry ok?? *hopefully +_+

 new sem with new looks, is that weird? no, actually im still same. i just look different with the way im wearing hijabs. rite? 
yarh, i admit its a bit challenging when you decide to do something. or in another words, you "change" something.
my friend ask " wey, kawan A tanya aku kenapa kau tiba-tiba berubah?? "
i just keep smile =)
" dayah apasal ko pakai macam ni? ko nak jadi alim ek? "
aha, i still keep smile =)
but, inside ALLAH already know why i decide to change.

allahuma yusahhil alaina
thats my daily "doa" , and i hope ALLAH accept it
actually its not a new thing for me, i already share it with a few of my friends " aku nak berubah" thats my POINT!

if you really follow my blog, read all those merapu things which i post it before, you will know the answer.
the answer is.. its about the "DREAM"
" oh speaking LONDON lah pulak dayah, stop it stop it ^_^ "

saya still baru lagi, banyak lagi saya kena belajar, kena amalkan, kena perbaiki, kena cari. bila orang tanya, "kenapa ko berubah?" saya tak ada jawapan untuk itu, apa yang saya tahu ialah niat saya IKHLAS kerana ALLAH SWT =)

bila kita dah berubah, setiap tindak tanduk kita akan diperhatikan bukan? saya masih belajar, saya tak perlukan kutukan or cakap belakang dari orang. apa yang saya perlu ialah teguran, kalau saya melampaui batas, "silalah tegur saya ye =)"
manusia itu sifatnya lemah, sentiasa melakukan kesilapan. sentiasa terlupa, terleka. thats why ALLAH turukan AL-quran dan hadith sebagai panduan dan pembimbing hidup. 

cukuplah ya ulasan saya? saya bukanlah baik, tapi setiap hari saya berusaha untuk menjadi baik. bukan untuk manusia, tetapi untuk ALLAH. saya tak nak dilihat baik dimata manusia, sedangkan dipandangan ALLAH itu saya "plastik". saya harap kalau salah saya sahabat tegur, lupa saya sahabat ingatkan, leka saya sahabat tunjukkan. 
jaga diri dan iman baik-baik. SAYANG ALLAH, RASULULLAH DAN IBUBAPA. Assalamualaikum


1 comment:

  1. Alhmdulillah..tahniah diucapkan..semoga istiqamah dalam melakukan kebaikan..carilah redha Allah,Allah akan permudahkan jalanmu..terbaik!!

    Wallahu 'alam

    ReplyDelete