Thursday 5 June 2014

FYP Poster Presentation Day

Hi semua!

 Rajin pulak aku nak update blog kan. Sekarang free sikit, kerja dah banyak nak siap. Alhamdulillah, setelah macam-macam jadi dengan lab kelaut, thesis tak siap tulis, log book, design project, integrated arghh banyak sangat masalah duniawi. Kadang-kadang aku fed up sangat aku terus tido, nehi-nehi sentuh buku. bahahaha

Aku nak cerita pasal semalam, aku tak tido siapkan log book, lab report  bagai. Drag masa sampai ke subuh, padahal kejap lagi pukul 9 pagi aku nak present poster untuk FYP. Dah tak tido kenapa kan? Ting tong tak yah cakaplah kepala hotak ni, tapi paksa berjaga jugak sebab nak siapkan nak hantar hari ni. Pukul 5 lebih baru siap, dah alang-alang baik aku tunggu subuh terus. Siap-siap kemas beg, solat aku terus kuak lentang atas katil. Time ni dah tak boleh fikir apa, fikir i need take a nap first. Kunci jam pukul 7.40 pagi, 7.50 pagi dengan harapan menggunung aku akan bangun masa tu. Memang aku bangun, tapi aku bangun pukul 9 pagi okay. Pukul 9 program dah start, masa tu mashaALLAH kelam kabut aku mandi dan siap. Kalut bagai nak rak, lipas pun tak laju macam Kak Ton. Tengok muka kat cermin, buruknya muka sembab tak cukup tido. Hah, padan muka!

Otw ke Dragon aku rasa nak patah balik je, yelah malu kot datang lambat. Time tu berbelah bahagi, nak pergi ke tak, nak ke tak. Tapi last-last pergi jelah, takkan aku sorang je tak pergi. Lagi malu. Sampai Dragon, aku terus pergi galeri cari tempat poster aku. Alhamdulillah program baru saja start time tu, turn aku belum lagi. Lagipun panel picked randomly, so masih sempat nak present poster. Kebetulan turn aku last sekali presen. 

Satu perangai aku, aku tak suka praktis before present. Aku tak tahulah kenapa, tapi aku lebih suka baca point then olah sendiri ayat. Macamlah tu aku apply time present tadi, hahaha horror betul. Please jangan ikut perangai aku. Aku jenis tak reti baca ayat skrip-skrip ni, nanti jadi macam robot  duduk uuk aak uukk akk. Kan dah macam monkey, hehe.. Dah malas aku nak cerita, tengoklah gambau-gambau dibawah ini.


Presentation project to the panels.



Suasana di galeri Bioprocess. Student Biosystem pun take part program ni. Banyak sangat poster colour-colour cantik-cantik menarik da bomb.


Senarai nama peserta


Separation of butanol-water mixtures using single stage liquid-liquid extraction process =D.

Nak sangat tajuk berkata oils kan, since second year dah bercita-cita. Allah makbulkan doa, dapat tajuk biofuel. 


K.A.M.I
(Fas, Erik, Syaza, Dayah, Wirda)

Jiran poster Kak Ton, Si Najeeb buat extraction oil jugekk.





 Alhamdulillah, aku menang best one of the research. Terkejut pulak time nama kena panggil, Alhamdulillah terbayar penat lelah korban masa tenaga semua. Tak balik cuti mid sem, sabtu ahad pergi lab, tukar tajuk 3 4 kali, macam-macam lagi dugaan nak siapkan thesis. Tapi sabar hadapi, Allah balas anugerah ini. Thanks Allah, thanks to my parents, thanks to all my friends jadi supporters to me completing my thesis.


Hencik poster =D


Kami tiga orang intern sekali dan kami bertiga menang poster. Alhamdulillah

Okaylah itu saja nak cerita, bye! SalamAlaykum




2 comments: