Wednesday 25 January 2012

allahumma yusahhil alaina..

pinjam gambar naa, chantek sungguh pengatin ni.. tak jemu jemu mata saya melihat, sejuk memandang. bila saya pula wahai ALLAH? permudahkanlah jalanku

indahnya berniqab itu, bila diriku pula wahai ALLAH?
ya ALLAH, kiranya niatku ini yang terbaik untuk diriku.
maka aku berhajat, aku bermohon KAU permudahkan.
ya ALLAH KAU kuatkanlah hatiku untuk menempuhi ujianMU ini.
sabarkan hatiku wahai ALLAH.
tetapkan niatku.
ikhlaskan hati akan tujuanku ya ALLAH.
ya ALLAH aku mohon KAU usirlah segala rasa yang tidakku duga ini.
jauhkan segala prasangka burukku terhadap sahabat di luar sana.
KAU tetapkan hatiku kepada niatku, impianku.
wahai ALLAH aku mencari redhaMU.
KAU permudahkan aku menjadi salah seorang bidadari syurgaMU.
kiranya ya ALLAH tiada cinta untukku di duniaMU ini.
maka kau usir segala sedihku menunggu gerangannya.
KAU permudahkan aku untuk berubah kearah redhaMU.
ALLAH aku tak mampu ungkapkan segala isi hatiku ini.
KAU maha mengetahuinya ya ALLAH.
KAU memahami segala apa yang tersembunyi, tersurat dan tersiratnya.
ALLAH aku mahu berniqab, tetapi jalannya sukar ku lihat.
walau kerap kali aku di datanginya.
ya ALLAH kiranya sewaktu ini aku tak mampu untuk melaksanakan ia.
KAU permudahkan ia nanti seusai ijab dan kabulku.
ALLAH tiada tempat untukku mengadu.
aku menyerah segala-galanya kepadaMU setelah usahaku.
KAU perkenankanlah ia, KAU permudahkanlah ia wahai ALLAH.
kasihanilah hambaMU ini.
niatku, hidupku, matlamatku hanya untukMU ya ALLAH....
AMIN YA RABB

1 comment: