Wednesday 25 January 2012

12 jam perjalanan?

assalamualaikum sahabat.. aha, dah lama tak update, apa khabar semua? apa khabar iman? suka sangat intro macam tu, huhu yelah iman harus ditanya dulu, almaklum kita ni manusia.. iman ada turun naiknya. tapi selalulah berdoa agar ALLAH sentiasa pelihara iman kita. ok sahabat sahabiahku??

kisahnya entri ni tentang 3 hari di kuantan. apa yang saya buat? ini nak cerita tentang perjalanan yang sangat dahsyat sejuknya dalam bus. 12 jam dalam bus, aha sangat menguji kekuatan diri. *sejuk sangat-sangat dalam bus tu. dalam hati bilalah nak masuk pahang ni.

bus lambat! oh lambat setengah jam. berpeluh-peluh tunggu bus. kawan saya dah resah gelisah, saya tengok sorang-sorang pergi tanya kat kaunter *encik bila bus sampai? . saya buat cool, ehe konon.. kenapa ye saya buat cool? iyelah saya pernah kena, dah ada pengalaman sejam lambat. so sekarang saya coolkan diri even dalam hati dah kena tinggal bus ke aku ni?? 9 setengah barulah start perjalan saya ke Kuantan. awesome, bus baru jalan berapa minit tapi sejuk dalam tu macam dah 12 jam duduk dalam bus. SubhanALLAH, saya doa banyak-banyak janganlah kebas lagi kaki ini, janganlah buat hal. susah nanti, sudahlah jauh. housemate saya banyak kali pesan *dayah hang bawak selimut tak? *hang pakai selimut tau, sejuk nanti. perjalanan balik hari itu, ramai kawan-kawan teman kan saya *ehe maksud saya sms saya. korang ni excitedye saya nak balik?? tapi sorang je buat saya kecewa, saya tunggu dia skype tapi buat-buat lupa. entah, abaikan.huhu *mood happy nak balik kuantan!

seperti biasa, makin larut malam makin kuat aircond bus tu, makin sejuk, makin syahdu suasana. bosannya, tidur? insomnia, itu jawapan tepat untuk diri saya. puas saya paksa diri untuk tidur, sudahnya tak tidur-tidur jugak. at last saya replay playlist "hw" sampai saya tertidur. sesekali saya terjaga, kesejukkan melampau dalam bus sedikit sebanyak ganggu saya.

9.30 pagi, Alhamdulillah saya selamat sampai kat kuantan. bersinar-sinar mata saya, seronok tak terkata. macam tak pernah balik kuantan lagaknya. aha, saya dah jarang balik kuantan. mengenangkan jauh,sejuk, tiket mahal berkira-kira rasanya nak balik. *motif utama tak sanggup tahan sejuk 12 jam.. *_*

tak sampai beberapa jam pun saya balik, dah keluar. hebatkan? lepas zuhur, saya dan ya keluar. kami ke ECM, gigih betul? macam tak ada hari esok. okay tak apelah, saya kebosanan di rumah. tak tahu nak buat apa. otak saya ligat fikir saya nak makan. list makanan berderet-deret. macam-macam saya nak makan. kira balik ni motif saya nak "gain weight" balik. so kami keluar makan vs makan. ofcourse saya menang, makanan saya lah akan licin habis, kalau ya mesti ada yang tak habis. err kalaulah dia baca entri ni, siap saya kena pancung.


saya makan inari, nebayaki udon, dengan ice honey lemon. aha, makan ke apa ni? kempunan punya pasal, ya pulak makan inari, burger bla bla *entah saya tak ingat nam peliknya dengan sate ikan? oh ini satu lagi, saya lupa namanya, tapi sedap tersa nak order lagi.enough for today.

hari esok

saya, angah dan ya pergi TC a.k.a Teluk Chempedak. motif utama kami nak makan Burger King. baru buka? dah lama, just baru nak menyinggahkan diri ke situ. *jakun lagi





siap makan, kami jalan-jalan. ok chantek! itu je saya nak cakap, baik korang datang. tapi tujuan utama saya tangkap gambar-gambar ini nak jeleskan kawan saya yang jauh. kikiki, so anda jeles tak? *saya tanya, dibilangnya saya sengal. aha, jeleslah tu. misi saya berjaya =D







okay cukuplah untuk gambar-gambar ini, moga dapat saya kongsi gambar chantek TC itu dengan kalian semua. ada masa free boleh datang sini, panas tu memang panas. pantai mana ada tak panas. tapi, InsyaALLAH pemandangannya chantek. siapa yang suka pantai boleh datang, insyaALLAH saya boleh jadi tourist guide korang XD.

Moral gambar-gambar ini, kejadian ALLAH itu sangat indah tak tercapai dek kewarasan akal. hargai dan pelihara ia sebaiknya, jangan lakukan keburukan di muka bumi ALLAH kerana kelak bakal beroleh kemurkaan ALLAH.panjang sungguh entri ini. so, jaga diri dan jaga iman baik-baik ye sahabat. SAYANG ALLAH! assalamualaikum

No comments:

Post a Comment