Sunday 2 March 2014

Goncang katil kau jah!

Assalamualaikum. 
Apa khabar semua? Sekarang musim panas yang amat kan? So banyakkan minum air kosong, kurangkanlah minuman berais tu. If tempat korang dah panas, Perlis ni lagi bapaknya panas. Habis menggelupas kulit muka, pecah kulit tapak kaki, ulser dalam mulut, dan bibir kering tu dah jadi bespreng aku. Hari-hari angkut air botol besau-besau pergi kelas.

Minggu lepas aku dengar cerita dari kawan yang budak rumah atas kena kacau-kacau. Haa, sudah. Aku tak sure rumah yang mana, tapi rumah atas katanya. Yelah, Kolej kediaman (KK) aku ni memang duduk tepi hutan, kawasan paling last sekali penghabisan jalan, rumah bertingkek-tingkek. Possibility untuk diganggu tu mengkin ada, nak-nak kalau yang jenis suka menjerit ketawa tak hingat dunia tu. Memey kena ah kan? Aku pun jadi meremang bulu roma, terus aku teringat kisah 2 tahun lepas aku kena kacau. Aku ni bukanlah berani sangat pun, aku tak suka duduk dalam gelap. Tapi kalau keadaan cerah aku payah nak tido, sebab tu aku tak suka tido siang. Badan aku akan automatik jadi lemah gemalai.

Tajuk aku pun dah rasa macam angker kan? haha Kisah dia camni, aku kena siapkan Integrated Project. Biasalah time due date nak dekat tulah duk pulun touch up itu ini. Aku pulak time tu jenis suka buat kerja lewat malam, awal-awal lepas isyak tu aku duk buat hal merepek. Aku online, aku pergi makan, boarak-borak biasalah students life katakan. Time tu pulak masuk study week, jadi lagilah kena cecepat siapkan assignment project tu. 

Aku duduk bilik berdua, roomate aku rumah dia tang Kuala Perlis. Jadi tiap kali weekend dia akan balik, if kerja banyak barulah dia akan stay kat KK. So, time tu roomate aku balik. Maka aku tinggal berseorangan dalam bilik tapi kawan-kawan lain ada je duk dalam bilik dorang. Hari tu aku rasa aku paling last tido. Malam tu pulak panas sikit, pasang kipas pun macam tak berfunction. Aku bukalah tingkap, meja study kami letak dalam bilik. Jadi tingkap duduk sebelah kanan aku facing hutan. Time tu aku tak fikir apa-apa pun, yang aku fikir nak siapkan kerja. Itu je motif aku duk berjaga sampai ke pagi.

Jam dah pukul 4 pagi, mata aku memang dah tak larat nak ngadap laptop. Aku decide nak tido je, sebenarnya nak tunggu subuh pastu baru tido. Tapi sebabkan mata macam apa dah time tu, aku terus baring. Aku tak tutup lampu time tu, takut tido sorang. haha So aku amik bantal aku peluk tido terlentang. Aku tak tahu macam mana nak explain, tapi masa aku pejamkan mata tu aku dapat rasa ada benda macam terbang melayang dalam bilik. Cuma aku tak buka mata, time tu aku tekup muka dengan bantal. Katil aku double decker ye tuan puan. Aku tido katil bawah. Time tu aku dah separuh mamai, antara sedar dan tido. Pahamkan maksud aku macam mana keadaan diri masa tu? 

'Benda' tu hinggap atas katil kawan aku, kira katil atas. Tiba-tiba aku rasa sendiri dia goncang katil. Kuat yang amat! Dalam hati aku cakap "Dah pebenda pulak ni duk goncang-goncang katil?" Sakit pulak hati aku, aku dahlah penat tambah ngantok gila time tu, ada pulak duk main goncang-goncang katil. Dah ko kenapa? Tapi aku still buat tak tahu je. Sampai tetiba, aku rasa ada benda merayap dari ibu jari kaki kiri aku terus naik sampai ke dada. Masa tu aku macam terkejut, apa benda ni? Aku try nak bangun tak boleh! Puas aku try angkat badan, tapi tak boleh T_T. Macam nak menangis pun ada time tu, dah lah 'benda' tu bunyi macam dalam hutan. Macam mendengus pun ada (Argghh aku tak reti nak describe acane bunyi dia). Mulut aku terkumat kamit baca ayat kursi. Banyak kali aku baca, and aku cuba lawan dia (aku cuba nak bangun). Tapi benda tu berat, aku jadi penat nak lawan. Jadi aku teruskan je baca ayat kursi. Lama lepas tu, aku rasa tangan dah boleh angkat, badan pun dah boleh bergerak. 

Benda tu aku tak tahu pergi mana, terbang kemana. Cecepat aku amik phone pasang Al-mulk. Aku keep repeating surah tu sampai ke pagi. Time tu pulak aku tengah cuti, xdapat nak baca surah. Sebab kepenatan tido lambat, aku tak sedar time bila aku tido. Aku terjaga dah pagi. 

Haa nampak tak macam buat karangan cerita macam dalam komik. Korang gelak ek, yang menanggung aku. Seriusly aku tak tipu, takut tu melampau time dia goncang katil and tindih atas aku. Siap bunyi bagai, nasib tak terkencing je atas katil. hahaha Lepas kejadian tu aku tido memang tak tutup lampu, kesian roomate aku tido dalam keadaan cerah sebab trauma akulah. Lepas 2 minggu baru aku okay balik tido keadaan lampu tutup. LOL

Jadi nasihat aku, kalau nak tido jangan main tido je. Bacalah ayat pendinding, tido mengiring ke kanan. Korang pernah dengar kan Nabi tido mengiring atas rusuk kanan baginda? Kalau perempuan pulak, time cuti tu jangan tido lambat. Kang adalah benda nak ngusik, mana taknya time tu kita tak bersih. So, benda-benda macam tu suka ngat-ngat nak bertempek bagai.

bye =D

1 comment: