Sunday 9 March 2014

Majlis pernikahan: Darl Eika & Kasihmin

Assalamualaikum.

First sekali aku nak cakap, tahniah tahniah barakallah untuk Eika & Ah mie sempena tamatnya zaman bujang. Semoga pernikahan kalian sentiasa bahagia dan berkekalan hingga ke syurga. Eika jadi isteri yang baik ye =D 
Doakan dayah pulak cecepat jumpa jodoh, kemahen dayah =P

Macam biasalah, aku ni jenis kalau tak peram cerita tak sah. Sebab banyak sangat cerita, jadi aku tak tahu nak cerita mana kenn. Then aku decide kita cerita pasal majlis perkahwinan Eika. Kawan FB aku & pernahlah beberapa kali jumpa kat mall and dia ni kawan satu tuisyen nagan ya masa tingkatan 4 5 dolu-dolu. sekarang kami dah tua, dah layak kawin dah.

Pasal majlis pernikahan diaorang berdua ni, actually aku tahu Eika nak nikah pun dari ya. Ya siap whatsapp lagi gambar kad jemputan pernikahan dorang. Cencomel je kad tu, diaorang buat style konsep tiket wayang. Tapi aku tak ada pulak copy or snap gambar tu. Tak dopeklah nak tunjok kat ekau. Sebenarnya, aku pun not sure dapat pergi or tak memandangkan aku still melekat kat Perlis ku sayang nih ken. Duk gigih siapkan lab FYP. Tah bila nak siapnya, stress! 

Pendekkan cerita, aku jadi balik Kuantan. Then 1 February 2014, tamatlah zaman bujang mereka berdua ni. Memula kami rancang nak pergi bertiga (aku, nini & ya). Tapi disebabkan nini pun ada jugak jemputan perkahwinan lain, so aku pergi dengan ya je. Terkial-kial kami cari mana dewan or dalam kata lain main redah je sebenarnya. Kebetulan adik-adik ya and cousin dia ikut, so semua sibuk nak jadi penunjuk arah. Alhamdulillah kami sampai kat dewan tepat pukul 1.30 petang lebih kuranglah.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Time tu dah teruja nak makan, gila bapak gelojoh kan? Yelah, aku tak makan apa dari pagi just minum air. Punya semangat simpan perut nak makan nasi kenduri, aku suka makan-makan nasi kenduri ni. Haktuii, konon sangat ko kan dayah. Tengok sekeliling dewan, cantik! Dalam hati aku, comei ngat haa, tersusun decoration dia. Kat sini candy buffet, kat sini photo site, kat sini tempat air, kat sini buffet lauk-lauk, sebelah sana meja goodies, sebelah sini meja guest book sebelah sinun pelamin. Macam-macam lagi, tema dia color biru turquoise kot. Tapi baju pengantin color biru tua. Aku sukalah kan biru-biru ni, mata jadi blink-blink je.




Dah habis tangkap-tangkap gambar dengan Eika, kami terus serbu meja buffet makanan. Lapar kebuluq macam 10 hari tak makan. Masa tu tak tengok kiri kanan dah, bapak jakunnya. Main kaut je lauk nasi, ahh aku peduli apa. Aku lapar tahap dewa dah, ko tengok aku tak ayu time tu pun aku tak kisah dah. muahahaha

Dah ni makan ke melantak?
Kak Ton amik makanan tak beringat
Habis makan, kami makan sikit candy. bebudak kecik tu pi serang meja candy buffet, amik cupcake, marshmallow and memacam lagi. Aku pun lupa apa lagi kami makan.

Oh lupa, Eika ni buat majlis resepsi dia kat dewan sekolah. Tapi dewan ni superb cantik, bersih! Dewan baru agaknya, dinding-dinding kayu cat still kilau milau. Before balik kami dapat goodies, budak-budak kecik tu hangkut 4 5 goodies. Aku ngan ya pun join sekaki, mak oih macam jakun kan? haha Alah tu kan kawan kami tak malu pun, buat cam rumah sendiri lah. Pastu pulang ke rumah. Wah ayat kata majmuk kata kerja semua ada. Dah lah korang tengok gambar je ye, aku tak ada idea dah nak cerita. 





Makanan semua tu dah habis, yang lain-lain tu bagi umi.
 Kemaheen kau!

Tu jelah, malas dah nak cerita. Thanks Eika lauk sesedap semua, kenyang perut Kak Ton. Salam

No comments:

Post a Comment