Monday 13 February 2012

Hidayah Wan so please stop berangan..

assalamualaikum sahabatku? apa khabar diri sahabat? apa khabar iman? semoga sihat hendaknya insyaALLAH. Allahuma Solli Ala Saidina Muhammad, Wa'ala Saidina Muhammad. Jangan lupa berselawat ke atas nabi junjungan kita, Nabi Muhammad saw =)
ALLAHU ALLAH, sahabat saya nak tanya sahabat pernah atau tidak menonton 30Minit Ustaz Don?? ada orang cakap ya pernah, ada yang cakap tidak bukan?

kenal Ustaz Don? sempena cuti 3 minggu lebih ni, malam-malam pukul 10 saya selalu cop tv! dulu masa mula-mula cuti saya heran, kenapalah abah asyik tukar tv al-hijrah. asal pukul 10 je tv akan bertukar ke channel lain. yang tertera kat depan saya Ustaz Don, first time tengok.. *saya dah mula berangan..
*ALLAH sukanya tengok muka dia, nak cakap hensem tidaklah. tapi ada rupanya. oh lupakan, saya tak fokus itu pun.
yang saya duduk mengusha ialah bila saya tengok wajahnya, hati saya rasa tenang sangat. orang tua cakap - sejuk mata memandang. * Hidayah Wan so please stop berangan.

itu saya baru cerita tentang luarannya, belum masuk intipati rancangan yang dikendalikannya. ya ALLAH, tinggi ilmu orang di depan saya ini. setiap tutur katanya penuh ilmu, setiap bait penuh nasihat. suka saya mendengar ceramahnya. *erk nak consider ceramah ke? kejap je pun, 30 minit. 
tapi 30 minit yang sarat dengan ilmu, kalau sahabat tak percaya sila google. * pi buka cik YouTube dan search 30Minit Ustaz Don, tapppp berderet-deret video tentangnya =)
seronok! ya itu ayat tepat bila mendengar Ustaz Don berbicara. kebetulan, time saya tengok rancangan ini kita dalam pelukan MauludNabi. ALLAHU ALLAH, banyaknya cerita tentang Nabi diceritakan kembali. T_T saya turut kesedihan mendengar intipati cerita tentang junjungan Nabi kita Nabi Muhammad saw.

kenapa tajuk entri saya macam tu ya? saya jatuh hati dengan Ustaz Don! *blushing
fikir pelik-peliklah tu kan sahabatku? oh ya, dalam hati 
*kan best kalau zauj saya nanti macam Ustaz Don?
tiap masa saya dapat dengar kata-kata baik saja keluar dari mulutnya.
* kan best kalau zauj saya nanti macam Ustaz Don? tenang dan sejuk saja hati memandang wajahnya
*kan best kalau zauj saya nanti macam Ustaz Don? boleh tegur saya tiap masa, boleh ubah saya menjadi lebih baik. ALLAH.. allahuma yusahhil alaina =)

* Hidayah Wan so please stop berangan.
apa pulak? betullah apa saya cakap, itu memang cita-cita cinta saya. oh sudah melalut. bual kosong apakah ini hw?
3 minggu cuti bakal melabuhkan tirainya, dan saya tak ada tv kat kolej kediaman. dan saya tak boleh tengok 30Minit Ustaz Don lagi kecuali tengok melalui YouTube. tapi....
*berkira-kira nak tengok melalui YouTube, cable sah-sah tak dapat tengok - kecuali kalau pandai hebat menggodam. bolehlah tengok YouTube guna cable. kalau pakai BB, oh saya takkan buat.. nanti BB lagi lambat berlari dari siput. banyaknya dugaan, ALHAMDULILLAH bagus benar rancangan seperti 30Minit Ustaz Don dan etc. kita dapat tambah ilmu, dapat memperingatkan semula. manusia ini sikapnya lupa, alpa, cuai. jadi melalui rancangan ini kita dapat tambah ilmu kembali, Biznillah ya sahabat.

Ustaz Don
sampai sini sahaja sahabatku semua, yang baik kita ambil pengajaran yang tidak baik kita jadikan sempadan dan tegur. tafaddal ya ukhti, ya akhi =) .AVOID IKHTILAT. jaga diri dan iman baik-baik ya! SAYANG ALLAH, RASULULLAH DAN IBUBAPA. Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment