Tuesday 16 September 2014

Evening walk at Gua Kelam.

Hi..

Last weekend tak buat apa-apa, kebetulan pulak housemate aku sewa kereta nak pergi tinjau port explorace untuk Kelab GETS di Gua Kelam. Dah alang-alang orang ajak, aku pun ikut menyibukkan diri. Bila datang Gua Kelam balik teringat time mandi kat sungai dengan classmate. Last day before semua berangkat pulang ke place masing-masing. Imbau kenangan ni something yang akan buatkan kita teringat and tersenyum sorang-sorang (ish mana boleh senyum sorang-sorang, makhruh).

Sampai kat Gua Kelam, kami terus bayar tiket masuk gua. Murah je, RM 1.00. Time weekdays, gua dibuka pada pengunjung start dari 8.00 pagi- 5.00 petang and for the weekends start dari 8.00 pagi- 6.30 petang. If I'm not mistaken, aku tak sure betul or tak sebabnya that day pandang sekilas je jadual kat entrance.

Time kami pergi tu hujan renyai-renyai, so air sungai a bit cloudylah. Air jadi dalam compared to usual days. Masuk je Gua Kelam teringat lagi kenangan time first time masuk untuk program ISOL, yang kami bawa students dari Walailak University (Eh, banyak sangat kenangan hw kan). 

Actually I didn't expect pun nak masuk dalam gua. So, I bantai pakai sandal. Tapak sandal tu a bit licin, aku cukup gerun jalan time lantai licin. Boleh katakan nightmare,kaki aku akan automatic shaking bhahaha. Tapi gigih jugak panjat situ sini, so moh ler kita cuci mata dengan beberapa keping gambau yang aku and housemate snap.

















Panjat situ sini pakai sandal then kaki shaking. Ekeke mak nenek



Last time visit dengan classmate. I'm happy!


Nampak tak muka kami yang teruja??
Itu saja yang aku nak share, aku dah sampai ke Gua Kelam. Korang bila lagi? Oh ya, korang boleh survey-survey tempat menarik untuk melancong kat laman web rasmi pelancongan. Come visit Malaysia!


 

No comments:

Post a Comment