Thursday 11 September 2014

20 facts about me!

Title nak retis je kan kau? Bhaha, tak kisah ah. Aku pun tak tahu apa 20 Fakta tentang aku, sebab terlalu banyak yang aku nak list.









SATU... Nama aku Wan Nurul Hidayah binti Wan Othman. Aku selalu pakai nickname "Hidayah Wan". Masa mula-mula nama ni tercipta aku tak suka, rasa cam ah peliknya. Tapi lama-lama iolls jatuh cinta dengan nama sendiri. hek poyo.

DUA... Tinggi aku 165cm. Ramai orang cakap aku ni tinggi, tapi aku tetap rasa aku kecik pendek comel. Oh ni tipu, haha. Aku selalu wonder camne perasaan orang pendek kecik comel ni?

TIGA... Aku peminat setia "tea & coffee" oh Latte too! Aku boleh minum bercawan-cawan tea and coffee sehari.

EMPAT... I is cinta Dark Chocolate! Orang cakap pahit, tapi aku suka gila rasa pahit tu. Sebab dalam pahit-pahit ade manisnya. Ekekeke

LIMA... Aku makan tak berlauk banjir. Faham ke? Kiranya aku takkan cedok kuah, nasi aku putih kering kalau makan. And aku tak boleh hidup takde SUP! Saiko gila makan benda-benda kaitan ngan sup! Most fav Soto Umi akulah. Dan tak suka sawi, terung, peria T_T

ENAM... Aku prefer slow music. Jazz and country songs mostly prefered. Jiwa melancholic sangat! Aku tak suka dengar rock kapak bagai. And I am a loyal little star for my cutest Taylor Swift!

TUJUH... PERFECTIONIST! Sangat cerewet bab-bab mengemas! Aku tak suka rumah bersepah, lantai kotor-kotor. Tapi aku tak suka lipat baju, take time nak lipat baju. bhahaha. Bakal suami, please rajin lipat baju ek.

LAPAN... My passion is all things related to cooking. Aku suka memasak even hakikatnya aku tak reti sangat memasak. I'm keep upgrading my cooking skills.Haha

SEMBILAN...  Aku tak suka make up, tapi suka pakai lipbalm and eyeliner. Ekeke

SEPULUH... I love to wear mini dress with the cardigan. A bit crushes with skirts. Cinta mati kat tudung syria and shawls.

SEBELAS... Aku tak suka pen BIRU! Dalam pencil case just ada sebatang pen biru and mostly semua pen aku warna hitam.

DUABELAS... Suka baca blog, boleh tak tidur baca blog. Punya saikonya hidayah wan. haha

TIGABELAS... Kucing. Nama kucing kesayangan aku Dreamer, PetPet & Ulat. haha mesti korang pelik kenapa nama 'Ulat' kan?

EMPATBELAS... Sangat pendiam dengan orang yang tak kenal tapi bila dah kenal aku suka bercakap. Easy going tapi aku cepat terasa. Sangat tak cool perangai camtu.

LIMABELAS... Berangan sangat nak gi SABAH since aku Form 2. UPU aku mohon semua kat UMS ngn UNIMAS, tapi takde kesempatan lagi nak jejak kaki.

ENAMBELAS... Suka sangat number 7 & 8. Dulu aku jenis suka tukar-tukar phone number sampaikan aku pernah mintak kawan belikan number phone yang just ada number 7 & 8 saja. 

TUJUHBELAS... Bekas pelajar SK Beserah, SMK Tengku Afzan Kuantan (ni sekolah perempuan je) and KMPh.

LAPANBELAS... Suka macam-macam colour, pastle and striking colours. Tapi mostly sekarang barang-barang aku semua pink. Striking pink pulak tu, ko dah kenapa dayah?haha

SEMBILANBELAS... Payah nak tidur siang tapi cepat tidur waktu malam. Before pukul doblas mata aku dah layu. But, if aku tidur lebih dari pukul 12 means aku ada problems or tengah fikir somethinglah.

DUAPULUH... Aku tak suka lelaki yang merokok, pakai-pakai hiasan. Dah macam pokok krismas jadinya, first impression aku mesti 'kau ni jahat'. Aku kurang berkenan lelaki yang suka pakai selipar, pakai sandal or kasut much better. Tapi kena ikut situasi jugak, takkan gi pantai bahan pakai kasut.

DUASATU... Jatuh hati dengan lelaki yang ada goatee. Bukan goatee yang panjang-panjang macam kambing tu, yang seciput je. Nampak comel. haha poyo tak termasuk pun, sebab dah lebih satu fakta aku listkan. Bye




 

No comments:

Post a Comment