Saturday 22 March 2014

Anak & Karakter

Assalamualaikum.. Hi semua =D

Korang mesti pernah baca pasal perihal anak sulung, anak kedua,ketiga and bla bla bla kan? Aku pun nak ceritalah sikit-sikit pasal karakter. Korang rasa aku anak yang ke berapa? Siapa-siapa yang kenal rapat aku tahulah kot aku anak ke berapa kan. Pernah dulu masa ice-breaking time teka-teka ada orang kata aku anak bongsu. Wahh bahagia sangat dengar jawapan SALAH tu. Hehe

Sebenarnya aku anak first, anak sulung. Sekarang mari tatap muka aku, and see ada gaya kakak yang garang tak? Kemahen garang sangat kan?? Petang tadi aku terbaca tentang list character anak sulung. Mak ai, panjiang betul (sumpah orang utara dengan mesti tampar-tampar aku laju-laju, panjang gi tukar panjiang). haha


Gambau Kak Ton tak nak kalah ngan gambau passport ha.

So, siapa anak first jom tengok ada tak persamaan dengan korang?

1.  Senang Memaafkan orang.

2. Garang macam harimau tp hanya pada sesetengah orang.

3. Kalau gelak tak ingat dunia.

4. Sensitif, hati lembut.

5. Ramai peminat.

6. Mudah menyanyangi orang lain jika orang itu mengambil berat tentang dirinya.

7. Sukar  melupakan orang yang dia sayang.

8. Selalu menjadi tumpuan orang ramai.

9. Senyuman tetap di bibir walaupun sedang sedih.

10. Sentiasa mengingati kawan lamanya.

11. Romantik & Penyayng.

12. Manja & pemurah hati.

13. Peramah.

14. Takut gelap.

15. Kaki shopping & suka melancong.

16. Suka memasak & bagi orang makan masakanya.

17. Rajin.

18. Nak tahu merajuk ke tak senang je. Kalau diam je tu tandanya tengah merajuk.

19. Kalau ada orang minta tolong mesti mereka akan ditolong.

20. Kalau tengah tidur senang je nak kejutkan sebab tak tidur mati.

Number 20 tu aku macam a bit musykil, sebab aku ade jugak tidur mati. Tu kalau time aku betul-betul penat mengalahkan menteri pasola buat kerja-kerja ken. Korang rasa ada kena dengan diri ke idok?? Okaylah, go to go. Malam buta dah, ioolss is nak tidur. Bye =D

No comments:

Post a Comment