Monday 12 November 2012

oh, please Gunung Jerai!!

SalamAlayKum..

" ku ukir namamu,
di awan Gunung Jerai,
bersaksikan daun,
daun nyiur melambai... "

ok, cukup berjiwang. bukan aku nak cerita perihal Pantai Merdeka. aku sebenarnya nak cerita pasal kecantikkan yang teramat tu atas tu hah, Gunung Jerai.

first time untuk aku atas Gunung Jerai, maka perasan "Jakun" dalam diri otometik switch on! heee 
Subhanallah, cantik sungguh kejadian ALLAH..
hati jadi tenang tengok kabus, bunga, langit, chalet-chalet and macam-macam lagi.
 2-4 November, maka kakiku terjejak kat The Regency. tempat dia memang cantik. kalau korang tak percaya ce google ce google.

http://www.theregency.com.my/JHR/homeJ.html

dah acane nak cerita ni?
okay, aku mukadimah pasal tentatif program kat sana dululah. program sana tak ada pun teruk memenatkan ke apa, semua santai-santai and relax sahaja =)


2- 4 November 2012
tahu tak kenapa aku aku pergi Gunung Jerai bagai? sebab utamanya ialah aku kena pergi watikah perlantikan MPKK. pe kebendanya tu? kalau korang student UniMAP, maka secara otematiknya korang akan tahu pe kebendanya tu. Majlis Penghuni Kolej Kediaman (MPKK). akhirnya, Alhamdulillah setelah setahun lebih aku merajuk.. uppps, tukar cerita.. setelah sekian lama aku menunggu, jadi pun kau cik kiyah propa MPKK. hehe


MPKK sesi 2012/2013 <3
program kat sana lebih kurang kepada pendedahan untuk kami bakal-bakal MPKK (time tulah bakal, sekarang dah jadi MPKK) untuk buat paperwork. kami diminta keluarkan idea-idea bernas untuk jalankan program. Untuk siapa? untuk hangpa lah student UniMAP tersayang, wah cakap nak bimbo je kan kau macam kau NC je dayah! haha
banyak benda aku belajar time tu, dan ramai kawan baru yang aku kenal. semua menyenangkan! tempat, kawan, makanan dan segalanya tentang Gunung Jerai buatkan aku tersengih macam kerang. *ALLAH buruknya rupa dayah, dah lah tak comey dah. pergi senyum macam kerang pulakkk..

 dah cukuplah merepek, lets picture talk everything 
(^_^)v

Bismillahirahmanirahim


group 2
group 3




group 5


group 4, kepochi seyh! haha
group 1


rumahku syurgaku, teratak ni bukan main lawa
dapat kat kami macam hampeh dikerjakan. =)



kabus i tell you!
 dan watikah perlantikan MPKK pun bermula...

this is what we call borang "Aku Janji"

ni geng-geng semeja makan aku.
kuat sangat makan!

im officially as MPKK =)
nama panjang bagai nak rak!
penat aku nak nulis dalam exam paper
=..=

ni hah aku nak tunjuk sebenarnya, pemandangan yang maha-maha chantek. tak pernah aku tengok pemandangan yang chantek terlampau XXX ni. tenang, release semua masalah, jauh dari hiruk pikuk kesesakan di bandar. pheww pheww ayat nak karangan BM je kau dayah kan?? haha

 

 

 

 

 


 







last but not least, pesanan dari penaja.





























Alhamdulillah, sampai jugak aku ke Jerai. melihat keindahan ciptaan Illahi. korang patut datang sini, rasa sendiri apa yang aku rasa. kejakunan yang terlampau. hihi, apa-apa pun Tahniah aku ucapkan kepada semua MPKK sesi 2012/2013. jalankan tugas dengan baik, amanah yang diberikan manfaatkanlah sebagai satu platform untuk majukan diri lebih ke hadapan. woooo macam PM tak aku cakap? sorry entry aku dikala malam hari memang merepek, kalau korang tak suka buat tak tahu je lah ye. anggap macam cekedis, kau telan-telan lama-lama habis jugak. =)
yang baik dijadikan teladan, yang buruk dijadikan sempadan.
jaga diri dan iman baik-baik.
bye

1 comment: