Wednesday 22 February 2012

hargai bila dekat, sayangi bila kejauhan =)

assalamualaikum dan bismillahirahmanirahim..

pertama sekali alhamdulillah selamat sampai di Perlis. syukur Alhamdulillah, 10 jam perjalanan yang sangat penat. kaki jadi lenguh dek kerana duduk tak berapa elok. tapi tak mengapalah, demi niatku balik sini nak belajar. kita buka lembaran baru untuk sem yang baru.

sem ni juga, Alhamdulillah banyak perubahan berlaku. allahuma yusahhil alaina, semoga ALLAH sentiasa permudahkan diriku dan sahabat.
Alhamdulillah sem ni juga still bersama dengan housemate yang lama, cuma berbeza bilik je. =)
umi chantek
tak saya
 kemas almari baju?
 bersepah *oklah tu umi
 warna baju dah
ikut kaler.penat nak kemas,


banyak berlaku sem ni, maksud saya tentang hal pendaftaran subjek. Allahu Rabbi, ujian dariMU ya ALLAH. sabarlah wahai hati. alkisahnya, tentang CP (Computer Programming). nasihat saya kepada adik-adik or sesiapalah jangan sesekali atau sesuka-suka hati drop subject. kelak akan menyusahkan kita, sekarang tersangkut nak ambil CP. banyak sangat kesulitan nak ambil Cp ni, last but not least akhirnya terpaksa drop balik. kira sem ni tak dapat nak amik CP, hikmah apakah ini? husnuzon.. apa pun terjadi,  "ingat ALLAH lebih mengetahui akan apa yang tidak kamu ketahui, sesungguhnya berserah kepada ALLAH itu adalah yang terbaik selepas usaha "

cukuplah tentang kisah subjek-subjek yang memeningkan kepala itu. tak sanggup mahu berfikir lagi, InsyaALLAH sem-sem akan datang boleh ambil balik kan?? *memujuk hati ^_^

yang ingin saya ceritakan ialah kerinduan yang melampau-lampau kat umi dan abah dan adik-adik. T_T
hari ni baru hari rabu, *bilang dengan jari berapa hari tinggalkan rumah, satu...dua...ti..gaaaa...
oh ya, dah 4 hari tinggalkan rumah. kira empat hari tak tengok muka ABAH yang hensem! UMI yang menyenangkan hati! ANGAH yang comel! ACIK yang cool! ADIK BABY yang nakal! oh sangat rindu *mengada betul.

angah  comel =)
dek kerana rindu yang melampau-lampau kat umi, ok umi saya masuk dalam mimpi semalam! tapi mimpi yang tak best, janganlah mimpi macam tu lagi ya. menangis air mata darahlah kalau mimpi macam tu lagi. saya bagi tahu kawan saya mimpi umi, kawan cakap * ko rindu mak ko lah tu! dalam hati memang pun, Alhamdulillah kawan memahami. bagitahu kawan sorang lagi. aha ini jawapannya :

"alhamdulillah..yeke? Kalau camtu kena selalu lah k0l ummi awak tanya khabar..sembang2 ngan dia then mintak maaf salah silap awk dr kecik till n0w..tp papep0n mimpi nie biasanya permainan syaitan..jgn amik berat sgt..at least, mimpi ni akan membuat kita lebih menghargai ummi2 kita..0k..buat la kebaikan selagi ummi kita semua masih ade..jgn sedeyh2..kalau Allah amik ummi awak dulu..maybe Allah lebih sayangkan ummi awak..awak jgn la sedeyh2..selalu la doakan ummi n abi kita..doakan mereka semua diampunkan dosa2 mereka..ok..semoga mereka akan ditempatkan didalam syurga bersama2 kalangan Nabi kita, Nabi Muhammad s.a.w..insyallah..amin..la takhof wa la tahzan..innallaha maana..insyallah "
amin, insyaALLAH sahabatku. syukran jazilan atas nasihat itu.
*moral of the story is "hargai bila dekat, sayangi bila kejauhan.

hari-hari call umi abah adik-adik pun tak pe, dah boleh buat saya senyum sampai ke telinga! XD 
lagi gembira bila call dengar suara umi yang riang gembira, abah yang kuat mebusik *tak habis-habis mengusik!
NIKMAT yang tiada tandingannya ialah mempunyai keluarga Bahagia!

oh ye, lupa nak says syukran jazilan my deary cuzzy and deary bestie.. hadiahkan buku-buku ni, dah lama saya *berangan-rangan kalaulah ada orang nak hadiahkan saya buku-buku ni ALLAH seronoknya. sekali dapat! syukur, dah banyak baca tau! =)
thanks bestie <3

   
thanks cuzzy (^_^)



                                      
















syukran jazilan sahabat-sahabiahku. yang dekat yang jauh, yang sentiasa gembirakan hati ini. thanks atas segala keprihatinan, kebaikan dan nasihat. akan di gunakan untuk tempuhi tiap detik berlalu * ayat nak puitis sokmo! so jaga iman dan diri baik-baik ya! Sayang ALLAH, RASULULLAH DAN IBUBAPA! Assalamualaikum =)

1 comment:

  1. Alhamdulillah..buku fathi Yakan itu buku yg baik utk dibaca..teruskan..terbaik!!!

    ReplyDelete